Yeşilay, toplumun beden ve ruh sağlığına karşı bağımlılıklarla mücadele eden bir kuruluş olarak faaliyet gösteriyor. Ancak zamanla, bağımlılık konsepti ve yönetimi değiştiğinden, Yeşilay marka etkinliği azalıyordu. Bu nedenle, kurum 1920’den günümüze kadar olan imajını yenilemek istedi.
Yaklaşım:
Yeşilay için, etkin olmayan bir algı yerine, güncel ve genç bir imaj oluşturulması gerektiği farkedildi. Araştırmalar, daha çekici ve faydalı bir marka yaratılması gerektiğini destekledi. Hem operasyonel hem de organizasyonel birimlerin sürece dahil edilerek işbirlikçi fikirler geliştirildi. Marka kimliği ve kişiliği, iyilik ve sağlık farkındalığını artıran unsurlarla güçlendirildi.
Çözüm:
Yubai, Yeşilay için sosyal markalama modellerine yeni bir bakış açısı getirdi. Basit ve etkili stratejiler geliştirildi ve aynı zamanda taktik metotlar belirlendi. Kurumsal marka akıllılığını pekiştiren etkinlik önerileri yapıldı. Modern mesajlaşma temaları, her bağımlılık türü için oluşturuldu. Tüm kurum görsel kimliği netleştirildi ve Yeşilay, bu stratejik dönüşümle Türkiye’nin en iyi dönüşen kurumlarından biri haline geldi.