İş Örneklerimiz

Digiturk platformu ve tüm markaları artık daha güçlü.

http://www.yubai.com.tr/wp-content/uploads/2017/08/digiturklogo-1-320x240.jpg
Digiturk

Günümüzün yaşam ve eğlence sistemlerini yeniden tanımlayan Digiturk’ün tüm marka mimarisini gözden geçirdik ve yeni iş fikirlerinin marka değerlerine uygunluğunu netleştirdik.


Marka ekipleriyle birlikte gelecek projeksiyonları geliştirdik. Toplam Digiturk marka envanterinin itici güçlerini ve platform içindeki rollerini belirledik. Yeni alt marka isimlerinin biricik Digiturk stratejilerine güç ve değer vermelerini sağlayacak önermelerde bulunduk. Bağımlı ve bağımsız Digiturk alt markalarının toplam Digiturk marka algısına daha çok hizmet etmesini ve marka mimarisindeki yerlerinin netleşmesini sağladık. Digiturk bugünden yarına hazır!
Arka Plan

Türkiye’nin lider dijital yayın platformu olan Digiturk bugün dizi, film, spor, çocuk, belgesel, eğlence ve yaşam kanallarından oluşan geniş bir yayın portföyüne sahiptir. HD ve 3D yayın seçeneklerine sahip geniş bir kanal karmasını yönetmektedir. Marka envanterinde Lig TV, Turkmax Gurme ve İZ TV gibi güçlü ve bağımsız markalar da bulunmaktadır. Moviemax ve Dizimax markalarıyla sinema ve dizi içerikleri sunan Digiturk, sahip olduğu teknolojiyle “dilediğin zaman / dilediğin yerde” izlemene imkanları da tanımaktadır. Güçlü bir teknoloji uyumlu ve entegrasyonu bulunan marka; DigiturkPlus ile kişiselleştirilmiş yayın/akış/izleme seçenekleriyle de fark yaratmaktadır. Marka portfoyüne son olarak Digigame, Digitravel, Digimusic gibi yeni iş fikirleri de ekleyen Digiturk, toplam marka mimarisini mevcut marka envanteri ve yeni marka açılımlarını da dikkate alarak rasyonelize etmeliydi.

Yaklaşımımız

Hayat ve eğlence için teknolojik ürünler, servisler ve hizmetler üreten Digiturk; sahip olduğu tüm marka karmasını kurumsal marka stratejilerine uygun bir mimariyle yeniden yorumlamalıydı. Özellikle internet gelişimi ve mobil cihazların hızla yaygınlaşmasından dolayı değişen TV izleme modelleri; Digiturk ürünlerde yaratacağı olumlu / olumsuz etkiler bugünden kontrol altına alınmalıydı. Tüketici davranışlarının izleme / satın alma / dahil olma ve aitlik hissetme motivasyonlarına etkileri ve teknolojik fayda içeren önermelerin alt markalarla olan birliktelikleri / uyumları ana marka stratejisi dikkate alınarak gözden geçirilmeliydi. Lig TV gibi bağımsız ve güçlü markaların, Moviemax gibi kanal markalarının, Digimusic gibi yeni markaların ve “dilediğin zaman dilediğin yerde” gibi marka önermelerinin Digiturk’le olan toplam ilişkileri gözden geçirilmeliydi. Digiturk /  Digi / halka / max / platform / yeni iş fikirleri / kurum markası ve alt markaların isimleri / isimlerin yeniden anlamlandırılması gibi konuları masaya yatırdık.

Çözüm

Türkiye ve dünyadaki dijital yayın platformlarını, internetin gelişimini, elektronik satın alma davranışlarını / motivasyonlarını ve özellikle de dijitalden doğmuş ve yeni kanal açılımları gerçekleştiren markaları inceleyerek “ekosistem” kavramının nasıl yaratıldığını ve yaşatıldığını analiz ettik. Evrensel markalama (mimari) modellerinden Digiturk’e uygun olanlarını belirledik. Bu kapsamlı analizler eşliğinde Digiturk dünyasındaki kavramlara hak ettikleri anlam ve görevleri yeniden yükleyerek toplam Digiturk ekosistemine uygun marka mimarisi önermelerini -geniş katılımlı workshoplarda ekipler tarafından- belirledik. Digiturk ile her bir alt markasını hiyerarşilerini, proporsiyonlarını, iletişimde kullanma biçimlerini ve kurumsal ekosistemin birbirine değer katma kriterlerini netleştirdik.


Takip Edin


http://www.yubai.com.tr/wp-content/uploads/2017/08/tukey-discover-potential.png

E-Bülten listemize kayıt olun.